Anne Horsch
gratis Counter by GOWEB
Gratis Counter by GOWEB

 

Anne Horsch

Einspielungen


Camille Saint-Saens: Symphonie Nr. 3 c-moll, op. 78, “Orgelsymphonie”
Anne Horsch; Orchestre Philharmonique de Monte Carlo
Leitung: Emmanuel Krivine
obligat/WestLB AG
2002


Vierne - Mulet - Reubke
Anne Horsch an der Van-den-Heuvel-Orgel
in St-Eustache, Paris
BR/Radio France/
Arte Nova 2002

erhältlich bei


Johannes Brahms: Das gesamte Orgelwerk
Anne Horsch an der historischen Maerz-Orgel (1887)
in St. Rupert, München
BR/cpo 2008

erhältlich bei

Videos


Youtube:
Joseph Bonnet: In Memoriam - Titanic

Charles Tournemire: Victimae pascali

“Besonders viel hat er nicht für die Orgel geschrieben. Was Brahms aber schrieb, ist wunderschön. Gespielt von der in München geborenen Organistin Anne Horsch und aufgenommen in SACD-Qualität eine echte Entdeckung”. Stern 12/08

“Bis hin zum wunderbaren Gemälde von Caspar David Friedrich, das das Cover ziert - ein Friedhofseingang, der perfekt mit der Atmosphäre der hier vorgestellten Choräle korrespondiert – beinahe alles trägt zum Gelingen dieser CD bei, die man zu den schönsten Aufnahmen des Werks von Brahms zählen kann. Dies ist in erster Linie dem Talent von Anne Horsch zu verdanken: eine makellose Technik, die perfekte Kenntnis dieser Musik und der entsprechenden Instrumente, und vor allem genau das richtige Gleichgewicht zwischen der objektiven Lesart und dem persönlichen Ausdruck, ohne den jede Musik tot bleibt. Kurz, ein elegantes Instrument, dessen Klangfarben man niemals müde wird und eine poetische wie ausgereifte Interpretation. “[...]
Francois Sabatier in L’Orgue
mehr – à lire plus 

This marvellous disc is a fine tribute to a neglected area of Brahms’ work, and it also draws great praise for the playing of Anne Horsch. [...]
Throughout this recital Anne Horsch is fully aware of the emotional and structural scale of these works. This marvellous young virtuoso scales the technical heights seemingly effortlessly, and she tempers her playing most effectively for the lighter moments. She encompasses the full range of emotions in the Eleven Preludes and Fugues and she is helped by an instrument and acoustic which fit the late Romantic mood of these works very well. 
Simon Thompson, musicweb-international.com
mehr - read more

Die Maerz-Orgel mit ihrem für die Romantik typischen orchestralen Klangideal, ihren weichen Streicher- und Bläserstimmen ist für diese Musik das perfekte Instrument.
Rita Baedeker, Süddeutsche Zeitung
mehr  

Anne Horsch is a sensitive and seasoned musician who finds the proper emotional disposition of'.each piece, imparting to it a meaningful quality. The G-minor Prelude is rendered as a virtuoso tour de force in its fiery brilliance. Horsch provides effective dynamic nuance in it and its partner fugue.
The A-minor Prelude and Fugue receive a vigorous treatment, with careful attention to the polyphony as well as the virtuoso elements. She performs the Chorale Prelude and Fugue on "O Traurigkeit, o Herzeleid" and the Fugue in A-flat Minor in protracted, languorous tempos that heighten the brooding melancholy inherent in these works.
Each of the chorale preludes is registered and performed in a manner that manifests the underlying affekt of the text. There are many fine renditions of the Brahms organ works on the market. This recording, featuring an instrument Brahms and his contemporaries knew well, played here with great skill and intelligence, provides invaluable insight into the authentic rendering of these beloved masterworks.
James Hildreth, THE AMERICAN ORGANIST
mehr - read more


 

 

 

letztes Update: Juni 01, 2005

Impressum